Master
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: by tu wziąść na piwo
|
Wysłany: Pon 21:09, 25 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Temat już stary ale korzystając z wolnego czasu odpiszę dla potomnych:
1) Zmierz ładowanie - na wolnych obrotach powinno wynosić co najmniej 12,9-13V, powinno wzrastać wraz z obrotami, w przeciwnym wypadku, alternator/regulator napięcia najprawdopodobniej do wymiany (częsta bolączka VN750)
2) Przyłóż ucho i obsłuchaj silnik, najpierw posłuchaj dolnej części przy okrągłych osłonach, nie powinny wydobywać się z tego miejsca żadne stuki.
3) Posłuchaj górnej części silnika, przy obudowach cylindrów - nie powinno się tutaj pojawiać stukanie ani charakterystyczne "szatkowanie".
O ile w przypadku punktu trzeciego może skończyć się na wymianie napinaczy łańcuchów rozrządu, to w przypadku punktu drugiego koszta będą o wiele większe.
4) Jeżeli sprzedający na to pozwoli, odkręć 3 śruby obudowy alternatora, zdejmij ją, zobaczysz wokoło ustawione "magnesiki", sprawdź czy są czyste, nie powinny się na nich znajdować żadne opiłki metalu, jeżeli się tam znajdują, to wiadomo skąd ...
To takie najczęstsze bolączki tego modelu, które wiążą się z niemałymi kosztami napraw.
Całą reszta to już taka sama historia jak w przypadku każdego motocykla:
- elektryka
- opony
- numer ramy
- zawieszenie
- sprawdzamy czy motocykl jest prosty itp. itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|