Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tomasz wloch
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:20, 22 Mar 2010 Temat postu: jak pomierzyć Alternator? |
|
|
Witam Panowie jak na razie to nie mogę nawet ruszyć moim vn gdyz zgubił ładowanie !Pech to pech napiszcie jak go pomierzyć i jak sprawdzić regulator napięcia? :Mam nadzieje że to nie altek padł bo mnie już krew zaleje!!!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
vandall1
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Pon 22:04, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Odpal go na kable i zmierz napięcie na aku podczas pracy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
harley
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 22:09, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Na tym koncie znajdziesz serwisówke do Vulcana.Jest tam dokładnie opisane jak sprawdzić regulator i alternator.Szukaj w dziale elektrycznym.
Właśnie u siebie robię kontrolę instalacji,jeżeli masz jakieś pytania to pisz śmiało.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vandall1
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Pon 22:44, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tu też:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
harley
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Pon 22:53, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nie chcę się czepiać,ale to tylko schemat elektryczny.Ja piszę o tabelkach z dokładnym opisem oporności na poszczególnych konektorach.
Dokładnie jest to rozdział 15-18 serwisówki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vandall1
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Pon 23:05, 22 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dałem to tylko jako przyczynek.Sam korzystam z książkowej formy /clymer/-jest to o tyle wygodne,ze mozna z tym podejść na warsztat.Twój manual chętnie ściągnę,bo wolę texty niemieckie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomasz wloch
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:14, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam podczas pracy ma 12.6 do 12,7
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vandall1
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Wto 11:56, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Powinno być 14-15V przy 5 tys obrotów na ciepłym silniku.
Dalej:trzeba rozłączyć uzwojenia /3 żółte kable/ i pomierzyć oporność cewek/miedzy tymi kablami/.Powinno być 0.34-0.52 ohma.Nie moze też być przejścia miedzy tymi kablami a masą.
Jezeli to jest ok-trzeba zbadać regulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomasz wloch
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:14, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
vandall1 napisał: | Powinno być 14-15V przy 5 tys obrotów na ciepłym silniku.
Dalej:trzeba rozłączyć uzwojenia /3 żółte kable/ i pomierzyć oporność cewek/miedzy tymi kablami/.Powinno być 0.34-0.52 ohma.Nie moze też być przejścia miedzy tymi kablami a masą.
Jezeli to jest ok-trzeba zbadać regulator. |
ok jak rozłącze te trzy zółte kable to jest jakas ruznica jak je podłącze spowrotem ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
serbi
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: Wto 22:02, 23 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
tomasz wloch napisał: | vandall1 napisał: | Powinno być 14-15V przy 5 tys obrotów na ciepłym silniku.
Dalej:trzeba rozłączyć uzwojenia /3 żółte kable/ i pomierzyć oporność cewek/miedzy tymi kablami/.Powinno być 0.34-0.52 ohma.Nie moze też być przejścia miedzy tymi kablami a masą.
Jezeli to jest ok-trzeba zbadać regulator. |
ok jak rozłącze te trzy zółte kable to jest jakas ruznica jak je podłącze spowrotem ? |
proponuje podłączyc żarówkę jako kontrolkę pomiedzy żółtymi kablami tj. żółty jeden do żarówki drugi od żarówki do masy na wolnych obrotach powinna bardzo mocno swiecic po lekim przegazowaniu u mnie paliło żarówkę (12v 21w), na wszystkich trzech kablach.Regulator się tylko grzał a ładowanie max było 12v i w taki sposób sprawdziłem sobie tą usterkę.różnicy nie ma żadnej który zółty kabel połączysz do instalacji motocykla z artelnatorem.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez serbi dnia Wto 22:05, 23 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
harley
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 9:10, 24 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj masz tabelkę z wartościami przy pomiarze regulatora napięcia.Gdy dokonasz pomiarów u siebie,opisz na forum to będę mógł porównać ze swoimi wynikami.
Gdybyś potrzebował nowego regulatora to tutaj masz w dobrej cenie
[link widoczny dla zalogowanych]
PS.
Do serbi.Żarówka nie jest miarodajnym przyrządem diagnostycznym,lepiej użyć miernika uniwersalnego.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez harley dnia Śro 9:17, 24 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomasz wloch
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:52, 28 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Panowie niewiem dlaczego ale prąd mam tylko na jednym kablu z trzech żółtych!Powiedzcie mi prosze jak ustawic miernik aby go posprawdzać ?Tylko tak po chłopsku a nie jakims strasznym językiem !Jak ustawić miernik co zrobic i jak będzie to bardzo pomocne dla mnie i moze dla kogos innego kiedys również!Mam 2 altki jeden spalony a drugi w silniku zamontowany był nowy przed rozbiórką silnika ok po odpaleniu na razie brak ładowania!Chcę jak najwięcej posprawdzać zanim wywlekę na zewnątrz znowu silnik!!!PILNE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vandall1
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Pon 0:48, 29 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Cholerka-nie jestem elektrykiem,ale z tego co czytam/również na stronie podanej przez harleya/wynika jasno,że:
1/Trzeba rozłączyć żółte kable
2/Wziąć miernik-ustawić go na zakres 1ohma i przytykać metodą "każdy z każdym"Powinno pokazać 0.34 do 0.52 ohma w każdym przypadku/3 pomiary/.
Jeżeli oporność jest inna-to kaput
3/Ustawić miernik na sygnalizowanie "przejścia"/piszczy przy zwarciu jego końcówek pomiarowych/.Przytyknąć jedną końcówkę do masy,a drugą po kolei sprawdzać te trzy żółte.Jak piszczy przy tym sprawdzeniu,to znaczy,ze cewki mają przejście do masy i też kaput.
Kolejność żółtych jak sadzę, jest bez znaczenia.Gdyby było inaczej,miały by inne kolory.
Sorki Panie Tomku,ale już prościej nie umiem:)
Gdyby pomiary wypadły dobrze-luknąłbym w regulator.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
greg
Dołączył: 24 Sty 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 12:44, 05 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
cześć
zobaczcie jak fajnie opisana jest diagnostyka systemu ładowania na tej stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest tam link do diagramu jak sprawdzić dlaczego nieładuje.
Pozdrawiam wszystkich VN-owców
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Tiszo
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radzymin - Stary Dybów
|
Wysłany: Nie 23:15, 11 Kwi 2010 Temat postu: Re: jak pomierzyć Alternator? |
|
|
Cze, poniżej są dobre opisy jak zbadać altka, ale dla mnie jest prostszy, po prostu rozłącz trzy żółte przewody, weź miernik, ustaw na prąd zmienny i zbadaj między fazami. Powinno być tak samo na fazie 1,2,3 średnio 80 V.
Jeżeli jest tak, bierz się za regulator. Napięcie może być różne zależy od tego jaki drut zastosowano jak był przewijany. U mnie dano więcej zwoju a cieńszy drut, z tego co wiem to napięcie na fazach może być od 60V do 100V i jest ok. u mnie na przykład jak się spalił to miałem 21V, 28V, 58V. Dwie cewki się zjarały.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|