Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukas
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:59, 18 Maj 2011 Temat postu: Kawasaki VN 750 silnik |
|
|
Witam,jestem posiadaczem od tygodnia bardzo ładnego Kawasaki VN 750 z roku 1992. wersja Amerykańska.
Jest to mój pierwszy motocykl i staram się o nim dowiedzieć jak najwięcej jeśli chodzi o eksploatacje.
Mam pytanie dotyczące wydmuchu silnika po odkręceniu korka wlewowego oleju do silnika po odpaleniu mocno że tak się wypowiem prysnął olej , potem zobaczyłem że stan oleju w silniku jest za duży ,nie wiem czy ogólnie ten moto ma taki wydmuch czy to tylko przyczyna za dużo wlanego oleju. I drugie pytanie w sprawie filtrów powietrza , po odkręceniu dekla zobaczyłem że filtry są lepkie jakby czymś nasączone , myślę że to nie olej z silnika!?
Szukałem tematu tego rodzaju lecz nie znalazłem , bardzo przepraszam jak był już taki temat poruszany i bardzo dziękuje za odpowiedż.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Master
Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: by tu wziąść na piwo
|
Wysłany: Czw 18:31, 19 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Filtry są nasączone olejem w celu lepszego wyłapywania syfu, także nic się nie martw.
Co do eksploatacji to przede wszystkim dobry olej dla tego silnika, wymiana na czas i mądra eksploatacja.
Posłuchaj też napinaczy tak górnych jak i dolnych.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anazar
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:00, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Filtry są nasączane specjalnym preparatem. W sklepach motocyklowych można kupić taki zestaw. jednym preparatem można umyć filtr, innym nasączyć.
Korek otwiera się na wyłaczonym silniku
Poziom oleju widać w okienku. Może go być po górną kreskę.
Zaleca się olej "Motul 5100 10W/40"
Ze względu na zawory hydrauliczne nie zaleca się innej lepkości.
Jak słychać jakieś stuki to pewnie napinacze czas reanimować. Można przez internet w USA kupć zestaw naprawczy. 42$ z wysyłką. Trzeba mieć konto na PayPal.
Ja bedziesz piłował maszyne często w czerwone pole na obrotomierzu to panewki moga się rozlecieć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lukas
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 21:28, 12 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Heh dzięki za porade ale ja nie odkręcałem korka wlewowego oleju po to żeby wlać olej , poza tym to nie ja to próbowałem bo sie nie znam ale kumpel co jeżdzi 12 lat na moto w swojej Hondzie 900RR odkręcił korek przy włączonym i nie gichało olejem , podobno takim sposobem sprawdza sie ciśnienie jakie jest w silniku i ponoć to nie dobrze jak tak olej pryska na włączonym.Możliwe że mój znajomy coś sobie uroił albo chciał zabłysnąć przede mną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anazar
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 12:19, 20 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
W VN750 dodatkowo pod korkiem masz "magneto", które przy obrotach musi dodatkowo trochę oleju rozrzucać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chemik
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 12:22, 30 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Anazar napisał: | Filtry są nasączane specjalnym preparatem. W sklepach motocyklowych można kupić taki zestaw. jednym preparatem można umyć filtr, innym nasączyć.
Korek otwiera się na wyłaczonym silniku
Poziom oleju widać w okienku. Może go być po górną kreskę.
Zaleca się olej "Motul 5100 10W/40"
Ze względu na zawory hydrauliczne nie zaleca się innej lepkości.
Jak słychać jakieś stuki to pewnie napinacze czas reanimować. Można przez internet w USA kupć zestaw naprawczy. 42$ z wysyłką. Trzeba mieć konto na PayPal.
Ja bedziesz piłował maszyne często w czerwone pole na obrotomierzu to panewki moga się rozlecieć |
Nie żebym się czepiał ale zwykły olej wystarczy. W serwisówce, którą wszyscy zapewne znamy, jest podrozdział o czyszczeniu filtrów. " Po czyszczeniu, nasączyć filtr olejem SAE 30, wycisnąć nadmiar, następnie zawinąć w czystą szmatę i wycisnąć do sucha. Należy uważać by nie zniszczyć filtra" Oczywiście ta "30" jest wydumana. Można spokojnie nasączyć olejem który lejemy do silnika. W końcu to tylko klasa lepkościowa i w przypadku nasączania "gąbki" nie ma najmniejszego znaczenia. Jest też wzmianka o tym że filtry po 5ciokrotnym praniu należy wymienić ale jak wiadomo wszystko jest rzeczą względną.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anazar
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 9:43, 08 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
chemik napisał: | Można spokojnie nasączyć olejem który lejemy do silnika. W końcu to tylko klasa lepkościowa... |
Jet tylko duża różnica co do kleistości preparatu
Ten specjalny do filtrów zachowuje sie jak klej (przez to lepiej wychwytuje kurz itp) i nigdy nie wysycha, a olej jak to olej... nie jest kleisty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
chemik
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pią 12:12, 08 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Anazar napisał: | chemik napisał: | Można spokojnie nasączyć olejem który lejemy do silnika. W końcu to tylko klasa lepkościowa... |
Jet tylko duża różnica co do kleistości preparatu
Ten specjalny do filtrów zachowuje sie jak klej (przez to lepiej wychwytuje kurz itp) i nigdy nie wysycha, a olej jak to olej... nie jest kleisty |
Kolego Anazar, proponuję abyś przeczytał uważnie cały mój post, bo cytowana przez Ciebie "klasa lepkościowa" wcale nie odnosi się do specjalnego preparatu, który polecasz a do oleju, który przewiduje serwisówka.
Z całym szacunkiem ale chyba trochę za bardzo wierzysz w cuda. To filtr gąbkowy wyłapuje zanieczyszczenia z powietrza a nie sam "kleisty preparat" a samo nasączenie sprawia, że "mikrozanieczyszczenia" mają trudniej się przedostać. Specjalne preparaty może i sprawdzają się w enduro, kiedy motor jest non stop w piachu ale w naszym przypadku? No i jeśli nie wierzysz mi to zajrzyj proszę do serwisówki - rozdział 2 "Fuel system" str 24.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Anazar
Dołączył: 18 Maj 2011
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:39, 11 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
chemik napisał: | Kolego Anazar, proponuję abyś przeczytał uważnie cały mój post... |
No własnie... ja o "marchewce", a kolega Chemik o "bananach"
Proponowałem jedynie zastosowanie preparatu do filtrów zamiast proponowanego przez manual zwykłego oleju.
Jest naprawdę skuteczniejszy
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Anazar dnia Pon 14:08, 11 Lip 2011, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|