Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtas30vn
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 18:33, 28 Sty 2012 Temat postu: kranik PRI |
|
|
Witam mam pytanie mam vulcana od listopada 2011 jet to mój pierwszy motor i nie za bardzo sie orientuje do czego służy ustawienie kranika na PRI
pozdr....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Arciu1
Dołączył: 30 Sty 2012
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:41, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
W moim Vn patrząc z przodu na kranik kiedy wajcha jest w prawo to paliwo leci non stop. Przekręcenie wajchy w pionie to znaczy w dół jest to normalny pobór paliwa . Tylko wtedy kranik otwiera podciśnienie z gaznika które doprowadzone jest dodatkowym przewodem. a wajcha w lewo jest to rezerwa otwierana podciśnieniem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wojtas30vn
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 0:14, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
witam ponownie chodzi mi o to że jak ustawie na pri to co to mi da czy mogę na takim ustawieniu jeździć możne lepiej się odpala ogólnie kiedy powinienem tego ustawienia używać ???
Gdzieś wyczytałem ze po dłuższym postoju motoru bez odpalania to powinno sie ustawić przed odpaleniem na pri poczekać chwilkę i na ssaniu go próbować odpalać ale czy wtedy go nie zaleje ?
i ile czasu ma motor chodzić na tym ustawieniu do zagrzania silnika ???
pozdr...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Misza
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: staszów
|
Wysłany: Nie 12:07, 11 Mar 2012 Temat postu: |
|
|
Witam! Kranik paliwa może być dwojakiego rodzaju;grawitacyjny,sterowany recznie ,z możliwymi do wyboru pozycjami ON włączony ,RES rezerwa i OFF wyłączony ,albo sterowany podciśnieniowy,z możliwością do wyboru pozycjami ON ,RES,i PRI rozruch!.Oba rodzaje są połączone wężykiem z gażnikiem ,albo pompą paliwa,ale ten sterowany podciśnieniowo ma dodatkowy mały wężyk dołączony do króćca na kolektorze wlotowym śilnika Podcisnienie wytwarzane przez silnik działa na przesłonę z tyłu kranika podcisnieniowego ,otwierając zawór kranika i umożliwiając przepływ paliwa .Gdy śilnik jest wyłączony kranik zostaje zamknięty przez wewnętrzną sprężyne .Przełaczając kranik w pozycję PRI włączamy ręcznie przepływ paliwa bez koniecznosci włączaniaśilnika ,co jest przydatne do napełnienia komory pływakowej gażnika ,gdy z jakiś powodów została ona opróżniona z paliwa! NIE ZOSTAWIAJ!!! kranika w pozycji PRI ,gdy nie używaż motocykla!,ponieważ paliwo może wówczas przelać się przez zawór iglicowy gażnika ,wpłynąć do śilnika i przez pierśćienie tłokowe przedostać się do miski olejowej oraz rzcięczyć olej .Może to spowodować nadmierne wzbogacenie mieszanki po rozgrzaniu silnika!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|