Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

OLEJ
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KRZYSZTOF




Dołączył: 05 Sty 2010
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Sob 11:27, 30 Sty 2010    Temat postu: OLEJ

Witam .
Mam banalne pytanie jak sprawdzacie stan oleju w silniku.Chodzi mi czy na włączonym i zagrzanym czy na wyłączonym silniku.
A i jak o oleju mowa to jaki stosujecie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 11:33, 30 Sty 2010    Temat postu:

Ja mam zalane prawie do końca okienka. Teraz jeżdżę na bel ray V-twin.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
harley




Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Dolnośląskie

PostWysłany: Nie 11:38, 31 Sty 2010    Temat postu: Re: OLEJ

KRZYSZTOF napisał:
Witam .
Mam banalne pytanie jak sprawdzacie stan oleju w silniku.Chodzi mi czy na włączonym i zagrzanym czy na wyłączonym silniku.
A i jak o oleju mowa to jaki stosujecie?

Poziom oleju sprawdzamy zawsze po dłuższym postoju,aby cały olej spłynął do miski oleju.W okienku kontrolnym mamy dwa znaczniki-min i max.Poziom oleju powinien zawierać się między nimi(raczej przy max).
Ja zalałem CASTROL GPS 10W40.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tiszo




Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzymin - Stary Dybów

PostWysłany: Nie 22:05, 11 Kwi 2010    Temat postu: Olej to jest dobre oytanie

Witam, kiedyś jak kupiłem VN to zalałem Castrola i ślizgało mi sprzęgło od 7 tysięcy obrotów, przy zmianie biegów nie było szarpnięcia tylko jak byś pomykał automatem. Byłem załamany bo to była kolejna część do wymiany a miałem ich sporo. Poczytałem i znalazłem już sprzęgło za 160 PLN.
Ale na pewnym forum wyczytałem że jeden lub kilku miało ten sam problem a rozwiązali go wymianą oleju. Jedni upierali się że najlepszy ValVolain a inni że Motul. Ja zalałem Motula 10W40 6100 półsyntetyk i jak rękom odjął.
Wszystko grało cały sezon, przejechałem 7 tys. i przyszła wiosna tego roku 2010 :lol: . Czyli wszystkie ustawiania pięknie przeprowadziłem i pojechałem po olej, nie stety nie było Motula nigdzie więc kupiłem Valvolain 10w40 4T półsyntetyk, wudałem 130 PLN i 35 PLN za filtr oleju i co, i jestem w d...pie, bo muszę znowu wdać tyle żeby wymienić olej. Mój VN 750 z 94 r. z przebiegiem 48 tys. kilometrów ślizga na wysokich obrotach i pod obciążeniem, szlag by to trafił.
Teraz zalewa Motula 7100 10W40 jak będzi, dam znać. Ale myślę że jak na 6100 było ok to tera też będzie dobrze.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:10, 11 Kwi 2010    Temat postu:

A jak się objawia to ślizganie? Bo ja mam wrażenie, że u mnie jest coś podobnego. Na pierwszym biegu jakoś idzie a 2,3,4 to obroty wysokie a moto na prędkości nie nabiera tak jak na pierwszym biegu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tiszo




Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzymin - Stary Dybów

PostWysłany: Nie 22:29, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Cze, u mnie jest tak, jak jadę normalnie to tego nie czuć, ale jak mu dam w rurę to porostu po zmianie biegu moto ma obroty i słychać jak ciągnie nie nabierając prędkości.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tiszo




Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radzymin - Stary Dybów

PostWysłany: Nie 22:32, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Objawy mogą być różne, ale prawdopodobnie może pomóc ci mój zabieg, jeżeli oczywiście sprzęgło nie jest spalone. Ale wtedy według mnie to by ci szarpało moto przy zmianie.
Pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 8:51, 12 Kwi 2010    Temat postu:

A co może być przyczyną szarpania przy ruszaniu? Nie zdarza się to za każdym razem ale przeważnie na słabo rozgrzanym silniku i przy ruszaniu na wzniesieniu. Jak puszczam sprzęgło to w pewnym momencie coś mi tłucze i szarpie w silniku a moto stoi w miejscu. Jak silnik się zagrzeje mocno to nie zauważyłem żeby coś takiego było. Nie wiem czy to coś ze sprzęgłem a może z wałem kardana albo ze skrzynią. Bo to normalnie zgrzyta.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzegorz




Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Sob 10:09, 01 Maj 2010    Temat postu: olej

Panowie ja stosuję Motul uważam że jest bardzo dobry wymieniam co sezon.Zimą miałem silnik rozebrany co do śrubki (napawanie wału na nominał-uszkodzone panewki) nie było nic niepokojącego odn.smarowania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 8:14, 02 Maj 2010    Temat postu:

Grzesiu jak wyglądają koszty reperacji wału?I gdzia to zrobiłes?A co z korbami robiłes cos?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzegorz




Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Pon 19:42, 03 Maj 2010    Temat postu: silnik

witaj cały remont robił mi kolega mechanik motocyklowy naprawę wału zlecił jakiejś firmie z Poznania ,którzy zajmują się tym podobno najlepiej w Polsce prowadzi ją ojciec z synem napawali mi na nomina,ł dwie panewki szlak trafił koszt takiej przyjemności to 700zeta.Jak ci mocno zależy postaram się o dane kontaktowe z tą firmą,

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:29, 03 Maj 2010    Temat postu:

Jak Możesz to daj kontakt a z korbami też zrobią??U mnie cos stuka na przodzie i nie mam pojęcia co !Jak u Ciebie działa łańcuszek po zdjeciu górnej pokrywy jest lużny pomiędzy kołami zębatymi a jak w Twoim?Może bym mógł podciągnąć na napinaczu ??Troche się boje pszesadzić!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzegorz




Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Włocławek

PostWysłany: Czw 13:47, 06 Maj 2010    Temat postu: wał korbowy

Siema Tomek podaje Ci namiary na firme. Napawanie i szlifowanie wałów korbowych 62-081 Baranowo Wiosenna 38 woj.wielkopolskie pow.poznański tel 56 814 22 13. 0618 14 22 13. Oczywiście robi z korbami bo musi to wszystko spasowac.Co do łańcuszka to musi miec troche luzu,budowa tego silnika ma to do tego że trochę tych łańcuszków jest i zawsze będzie je słychac,trzeba się przyzwyczaic do tego" szurania". Każdy kto nie zna pracy tych silników (odgłosów pochodzących ze środka) lub cykanie któregoś łańcuszka, myśli że silnik jest przeorany , ale VN750 już tak ma musi trochę pochodzic na wolnych obrotach, żeby dostał smarowanko i do przodu.Jak by każdy brał vulcana na słuch to z garażu by nie wyszedł zastanawiając się coby tu jeszcze podciągnąc.Zaznaczam że nie jest to tylko moja opinia , ale też zaprzyjaznionych użytkowników nie jednego Vulcana.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:25, 07 Maj 2010    Temat postu:

U mnie cos nawala cos na karterach lub przednim cylindrze sprubóje sprawdzić boczny luz wału i może to mój ból?Mam nadzieje że tak !!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jaca_1980




Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Nie 23:34, 23 Maj 2010    Temat postu:

Ja także zastosowałem olej MOTUL 5100 10W40 i co się okazuje biegi zaczeły bardziej lekko i łagodnie wchodzić. Poprzednio miałem wlany CASTROL ale gdzie bym się nie spytał to każdy motocyklista polecał mi MOTUL. Nawet sprzęgło lżej chodzi chociaż mogło by lepiej chodzić. Cool

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez jaca_1980 dnia Nie 23:35, 23 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin