Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
serbi
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: Wto 22:21, 16 Lut 2010 Temat postu: Rozrusznik |
|
|
Witam mam pytanie czy ktos wie gdzie kupic tulejkę do rozrusznika,wirnik ma średnicę ok 9mn.Problem przy vulkanie z kręceniem rozrusznika na ciepłym silniku czasami załapie od szczała a nieraz postój ok 10 min i kręci mocno.Podejżewam sprzęgiełko rozrusznika może na ciepłym silniku puszczac powodując wieszanie rozrusznika.Przeprowadziłem taki test wkładając jedną częsc rozrusznika do bloku potem wirnik i kręcąc ręką wogóle nie załącza czuc tylko leki opór jakby coś gumowego sprężynowało.Wiadomo że rozrusznik ma większe obroty i bardziej będie łapac sprzęgiełko,ale według mnie kręcąc ręką za wirnik powinien byc opór.Co sądzicie o tej opini
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sovietbiker
Administrator
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 12:42, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mi się jeszcze nie zdarzyło żeby vulacan miał problem z odpalaniem na ciepłym silniku. A już dość sporo słyszałem o tym problemie. Może to kolejna wada jak z tym alternatorem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
serbi
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: Nie 21:08, 21 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
sovietbiker napisał: | Mi się jeszcze nie zdarzyło żeby vulacan miał problem z odpalaniem na ciepłym silniku. A już dość sporo słyszałem o tym problemie. Może to kolejna wada jak z tym alternatorem. |
jednak u mnie niemogę tego problemu zlokalizowac ładowanie ok dodatkowo dołączony prąd do akumnatora ,w tedy jak już nie może okręcic (lub jak kręci słabo ) nie daje żadnego efektu.lecz normalnie nieraz po takiej akcji okreci na szczała(tylko raz i zapali) a potem ogólnie słychac rzeżenie sprzęgiełka rozrusznika przy słabym okręcaniu wałem typowo troche więcej niz w idnych modelach vn.Rozrusznik zmodernizowałem, zastępując tulejkę łożyskiem igiełkowym,jak i po drugiej stronie też wymieniłem na nową co z kolei było koniecznoscią szlifowania wirnika w celu dokładnego spasowania.Całosc teraz kręci się mniejszym oporem .Jednak po kilkunastu próbach zapalania gaszenia ,po osiągnięciu tęperatury gdy sie włącza wentylator ,nieraz wyższej już kaplica kontrolki przygasają (stacyjka ok ,masa przewody ,prąd) wolno kręci i nie zapala.postuj do 10 min i pali na szczała (podczas 10 min zawiele nie ostygnie więc nie mam pojęcia co to jest za przyczyna) sprzęgiełko rozrusznika niby nie bo nie puszcza połączenia napędu wału,ale słychac rzężenie jego im bardziej cieplejszy śilnik(podczas zapalania),koszt sprzęgiełka to 430zl +uszczelka pokrywy 110 zbyt duża suma aby się przekonac co to za przyczyna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomasz wloch
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 21:06, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Uszczelke ja zrobiłem i jest ok nie leje a że 2 godziny wycinania to przyjemnosć !Jak wygląda to sprzęgiełko to może ja zapytam ile a może będzie tu taniej ?Dół silnika kupiłem za 150 euro razem z rozrusznikiem!Jest na ebay uk klijent z rozrusznikami to zapytam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
serbi
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: Wto 21:30, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
problem ze słabym kręceniem rozrusznika zlokalizowany,tryb pośredni rozrusznika stawia się pod kontem i blokuje sie pomiedzy rozrusznikiem a sprzęgiełkiem jednokierunkowym.Ma zbyt duży luz w łożyskowaniu w karterze a w pokrywie jest luz ok.Zastosuje lożysko igiełkowe, otwór w karterze jest 14 i zastosuje zewn.wymiar 14 lecz otwór srodkowy 9mn,więc przyszlifuje oś koła pośredniego z obydwu stron.Nie będe ryzykował rozwierceniem otworu w karterze ponieważ jest już przeciągnięty na jesną stronę i rozwiercenie nie było by w osi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mariusz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kamień pomorski
|
Wysłany: Śro 0:21, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Witam serbi czytając to co napisałeś i tyle się namęczyłeś - zastanawiam się czy ktoś czyta te posty -twój przypadek opisałem szczegółowo w dziale silnik strona 2 -jednak pierwszy raz spotykam się z sytuacją wytarcia kartera a nie pokrywy. WYTRWAŁOŚCI
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vandall1
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: GDYNIA
|
Wysłany: Śro 1:36, 17 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Spoko-to normalne,że tematy będą się powtarzać.W końcu to tylko okreslony zbiór części
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
cypis
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Tychy
|
Wysłany: Śro 13:59, 14 Kwi 2010 Temat postu: rozrusznik |
|
|
serbi napisał: | problem ze słabym kręceniem rozrusznika zlokalizowany,tryb pośredni rozrusznika stawia się pod kontem i blokuje sie pomiedzy rozrusznikiem a sprzęgiełkiem jednokierunkowym.Ma zbyt duży luz w łożyskowaniu w karterze a w pokrywie jest luz ok.Zastosuje lożysko igiełkowe, otwór w karterze jest 14 i zastosuje zewn.wymiar 14 lecz otwór srodkowy 9mn,więc przyszlifuje oś koła pośredniego z obydwu stron.Nie będe ryzykował rozwierceniem otworu w karterze ponieważ jest już przeciągnięty na jesną stronę i rozwiercenie nie było by w osi. |
Witaj Serbi ! Problem z rozrusznikiem rozwiązany ? Może robiłeś zdjęcia ?
Jestem na tym samym etapie.
Pozdrawiam
Romek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
serbi
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: Pią 22:42, 16 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
witam niestety nie mam zdięc z tamtej naprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sovietbiker
Administrator
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 11:53, 06 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Panowie czy do wyjęcia rozrusznika trzeba spuszczać olej z silnika?.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomasz wloch
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 23:24, 16 Mar 2011 Temat postu: |
|
|
Witaj .Nie musisz kładziesz moto na lewą stronę i po problemie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|