Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Rozrusznik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Wto 22:21, 16 Lut 2010    Temat postu: Rozrusznik

Witam mam pytanie czy ktos wie gdzie kupic tulejkę do rozrusznika,wirnik ma średnicę ok 9mn.Problem przy vulkanie z kręceniem rozrusznika na ciepłym silniku czasami załapie od szczała a nieraz postój ok 10 min i kręci mocno.Podejżewam sprzęgiełko rozrusznika może na ciepłym silniku puszczac powodując wieszanie rozrusznika.Przeprowadziłem taki test wkładając jedną częsc rozrusznika do bloku potem wirnik i kręcąc ręką wogóle nie załącza czuc tylko leki opór jakby coś gumowego sprężynowało.Wiadomo że rozrusznik ma większe obroty i bardziej będie łapac sprzęgiełko,ale według mnie kręcąc ręką za wirnik powinien byc opór.Co sądzicie o tej opini

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 12:42, 21 Lut 2010    Temat postu:

Mi się jeszcze nie zdarzyło żeby vulacan miał problem z odpalaniem na ciepłym silniku. A już dość sporo słyszałem o tym problemie. Może to kolejna wada jak z tym alternatorem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Nie 21:08, 21 Lut 2010    Temat postu:

sovietbiker napisał:
Mi się jeszcze nie zdarzyło żeby vulacan miał problem z odpalaniem na ciepłym silniku. A już dość sporo słyszałem o tym problemie. Może to kolejna wada jak z tym alternatorem.


jednak u mnie niemogę tego problemu zlokalizowac ładowanie ok dodatkowo dołączony prąd do akumnatora ,w tedy jak już nie może okręcic (lub jak kręci słabo ) nie daje żadnego efektu.lecz normalnie nieraz po takiej akcji okreci na szczała(tylko raz i zapali) a potem ogólnie słychac rzeżenie sprzęgiełka rozrusznika przy słabym okręcaniu wałem typowo troche więcej niz w idnych modelach vn.Rozrusznik zmodernizowałem, zastępując tulejkę łożyskiem igiełkowym,jak i po drugiej stronie też wymieniłem na nową co z kolei było koniecznoscią szlifowania wirnika w celu dokładnego spasowania.Całosc teraz kręci się mniejszym oporem .Jednak po kilkunastu próbach zapalania gaszenia ,po osiągnięciu tęperatury gdy sie włącza wentylator ,nieraz wyższej już kaplica kontrolki przygasają (stacyjka ok ,masa przewody ,prąd) wolno kręci i nie zapala.postuj do 10 min i pali na szczała (podczas 10 min zawiele nie ostygnie więc nie mam pojęcia co to jest za przyczyna) sprzęgiełko rozrusznika niby nie bo nie puszcza połączenia napędu wału,ale słychac rzężenie jego im bardziej cieplejszy śilnik(podczas zapalania),koszt sprzęgiełka to 430zl +uszczelka pokrywy 110 zbyt duża suma aby się przekonac co to za przyczyna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:06, 22 Lut 2010    Temat postu:

Uszczelke ja zrobiłem i jest ok nie leje a że 2 godziny wycinania to przyjemnosć !Jak wygląda to sprzęgiełko to może ja zapytam ile a może będzie tu taniej ?Dół silnika kupiłem za 150 euro razem z rozrusznikiem!Jest na ebay uk klijent z rozrusznikami to zapytam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Wto 21:30, 16 Mar 2010    Temat postu:

problem ze słabym kręceniem rozrusznika zlokalizowany,tryb pośredni rozrusznika stawia się pod kontem i blokuje sie pomiedzy rozrusznikiem a sprzęgiełkiem jednokierunkowym.Ma zbyt duży luz w łożyskowaniu w karterze a w pokrywie jest luz ok.Zastosuje lożysko igiełkowe, otwór w karterze jest 14 i zastosuje zewn.wymiar 14 lecz otwór srodkowy 9mn,więc przyszlifuje oś koła pośredniego z obydwu stron.Nie będe ryzykował rozwierceniem otworu w karterze ponieważ jest już przeciągnięty na jesną stronę i rozwiercenie nie było by w osi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kamień pomorski

PostWysłany: Śro 0:21, 17 Mar 2010    Temat postu:

Witam serbi czytając to co napisałeś i tyle się namęczyłeś - zastanawiam się czy ktoś czyta te posty -twój przypadek opisałem szczegółowo w dziale silnik strona 2 -jednak pierwszy raz spotykam się z sytuacją wytarcia kartera a nie pokrywy. WYTRWAŁOŚCI

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
vandall1




Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: GDYNIA

PostWysłany: Śro 1:36, 17 Mar 2010    Temat postu:

Spoko-to normalne,że tematy będą się powtarzać.W końcu to tylko okreslony zbiór części Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cypis




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Śro 13:59, 14 Kwi 2010    Temat postu: rozrusznik

serbi napisał:
problem ze słabym kręceniem rozrusznika zlokalizowany,tryb pośredni rozrusznika stawia się pod kontem i blokuje sie pomiedzy rozrusznikiem a sprzęgiełkiem jednokierunkowym.Ma zbyt duży luz w łożyskowaniu w karterze a w pokrywie jest luz ok.Zastosuje lożysko igiełkowe, otwór w karterze jest 14 i zastosuje zewn.wymiar 14 lecz otwór srodkowy 9mn,więc przyszlifuje oś koła pośredniego z obydwu stron.Nie będe ryzykował rozwierceniem otworu w karterze ponieważ jest już przeciągnięty na jesną stronę i rozwiercenie nie było by w osi.


Witaj Serbi ! Problem z rozrusznikiem rozwiązany ? Może robiłeś zdjęcia ?
Jestem na tym samym etapie.
Pozdrawiam
Romek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Pią 22:42, 16 Kwi 2010    Temat postu:

witam niestety nie mam zdięc z tamtej naprawy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 11:53, 06 Mar 2011    Temat postu:

Panowie czy do wyjęcia rozrusznika trzeba spuszczać olej z silnika?.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:24, 16 Mar 2011    Temat postu:

Witaj .Nie musisz kładziesz moto na lewą stronę i po problemie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin