Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

silnik
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:58, 11 Sty 2010    Temat postu: silnik

Crying or Very sad Witam miłosników VN 750!Napisał mi ktos aby opisać moje przygody z vn kiem Wink Zaczeło się ok ale skończyło na locie Very Happy Okazało się co następuje-zatarł się bok wału i lewa panewka !Przyczyna ; ktos założył zamiast jednej przekładki na wał a pomiędzy kartery dwie?!prawdopodobnie pierwsza zatarła się podkładka a za nią panewka.Zblokowało to tylne koło i poszlifowałem na du;;e Evil or Very Mad Very Happy Very Happy Zakupiłem dół silnika za cenę 150 euro a nie za 2200zł jak jakis pan sobie życzył w polsce!Łańcuszki dolne na allegro za 160 zł sztuka a górne ok 120zł za jeden!Na dzień dzisiejszy czekam na uszczelki pod głowice i górne łańcuszki.Uszczelki pod pokrywy zrobiłem ze specjalnego powiedzmy papieru zakupionego w sklepie motoryzacyjnym.Mozolna robota ale do zrobienia!Poleruje na razie pokrywy i pare innych detali oraz czekam na wiosnę .Jeżeli macie jakie pytania lub sugestie walcie jak w dym!Opiszcie jak i co regulujecie! Pniżej macie zdjęcia wnętrza starego silnika ,oraz prawą pokrywe po lekkim wypolerowaniu!







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tomasz wloch dnia Czw 0:01, 14 Sty 2010, w całości zmieniany 12 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 15:43, 16 Sty 2010    Temat postu:

E nie ma takiej tragedii, myślę że połapał bym się w tym. W ramie to wygląda na bardziej skomplikowanie Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:59, 17 Sty 2010    Temat postu:

sovietbiker napisał:
E nie ma takiej tragedii, myślę że połapał bym się w tym. W ramie to wygląda na bardziej skomplikowanie Smile


No tak ale to tylko dół silnika !Teraz dochodzi Ci góra i oslawiony rozrząd! Rozrząd to jest dosc skomplikowana sprawa w moim wypadku ponieważ nie mogłem sprawdzić żadnych znaków .A z takiej to przyczyny ,że nie dało się pokręcić wałem Evil or Very Mad A teraz to tylko zostało dopolerować reszte dekli i poskładać ,miejmy nadzieje że będzie ok!POZDRO


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:34, 25 Sty 2010    Temat postu:

Evil or Very Mad Mam dla was nowinę ,na temat rozrządu ! Górne łańcuszki cena 120-160 dolne to już wydatek 250zł obie ceny za sztukę! Shocked Troszkę drogo ale co zrobić jak jeżdzić się chce!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 16:13, 26 Sty 2010    Temat postu:

No to nie źle Sad A u mnie też już coś cyka na którymś cylindrze na wolnych obrotach i zimnym silniku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:08, 26 Sty 2010    Temat postu:

sovietbiker napisał:
No to nie źle Sad A u mnie też już coś cyka na

którymś cylindrze na wolnych obrotach i zimnym silniku.


Smile Witam pierw sprawdz jak wyglądają napinacze u mnie jeden był lużny i temu słychać było łańcuszek.Poprostu ktos nie dokręcił poprawnie dwóch srubek kturymi jest przykręcony uchwyt dolny napinacza!A może masz lużne już sprężyny napinacza co jest dosć tanie bo ok 30 dolarów!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Czw 23:40, 11 Lut 2010    Temat postu:

Potwierdzam drogi koszt łańcuszków rozrzadów ale najtaniej było w serwisi k+k kwiecien bo inne serwisy miały ceny z kosmosu napinacz rozrzadu 300zł( ten co najduje sie w cylindze w aluminiwej obudowie)a co do przekładek na wale korbowym jak powyżej opisuje tomasz to w w moim motocyklu nie było i w serwisówce też nie ma żadnych przekładek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:44, 12 Lut 2010    Temat postu:

serbi napisał:
Potwierdzam drogi koszt łańcuszków rozrzadów ale najtaniej było w serwisi k+k kwiecien bo inne serwisy miały ceny z kosmosu napinacz rozrzadu 300zł( ten co najduje sie w cylindze w aluminiwej obudowie)a co do przekładek na wale korbowym jak powyżej opisuje tomasz to w w moim motocyklu nie było i w serwisówce też nie m
a żadnych przekładek


Witam nowego forumowicza Very Happy Umnie w drugim silniku nic nie było pomiędzy wałem a karterami jakis oszołom to wsadził w moim!
Mam pytanie jak ustawiłes wałek wyrównowarzający wzglendem reszty silnika?Wewnętrzne znaki w wałku ustawiłem ale teraz jak zgrać reszte?W starym silniku nie zaznaczyłem przed rozbiórką i to mój błąd!A nowy dół silnika kópiłem bez altka i sprzęgła więc był już przestawiony. Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Pią 23:25, 12 Lut 2010    Temat postu:

[quote="tomasz wloch"]
serbi napisał:
Potwierdzam drogi koszt łańcuszków rozrzadów ale najtaniej było w serwisi k+k kwiecien bo inne serwisy miały ceny z kosmosu napinacz rozrzadu 300zł( ten co najduje sie w cylindze w aluminiwej obudowie)a co do przekładek na wale korbowym jak powyżej opisuje tomasz to w w moim motocyklu nie było i w serwisówce też nie m
a żadnych przekładek


Witam nowego forumowicza Very Happy Umnie w drugim silniku nic nie było pomiędzy wałem a karterami jakis oszołom to wsadził w moim!
Mam pytanie jak ustawiłes wałek wyrównowarzający wzglendem reszty silnika?Wewnętrzne znaki w wałku ustawiłem ale teraz jak zgrać reszte?W starym silniku nie zaznaczyłem przed rozbiórką i to mój błąd!A nowy dół silnika kópiłem bez altka i sprzęgła więc był już przestawiony. Twisted Evil[/quote

witam więc jest to proste wszystko jest oznakowane; na wałku masz punkt taki jakbyś napunktował- np ustawisz wałek punktem w pionie to z prawej strony silnika i zlewej jest w tym samym miejscu ,następnie rozkładasz na czesci mechanizm to sprzegieko z prawej strony co zazębia rozrusznik po kolei i tam terz są punkty wiec nakładasz na wałek pierwszą częsc mechanizmu tak aby pokrywały się punkty potem zakładasz nastepną częsc (tryb też jest z punktem) a następnie podkładka zatoczoną stroną do trybu i sruba (właśnie zwróc uwagę żę po takim założeniu tej podkładki i skręceniu ten tryb ma dośc duży luz na boki ale tak jest w serwisówce bo jak podkładke obruciłem płaską stroną do tego trybu i skreciłem to nie było tego luzu lecz zlożyłem tak jak w serwisówce.Powracając do tematu z lewej (od strony magneta)zakładasz na wałek pierwszą częsc mechanizmu punktem ,do punktu wałka a następnie przychodzi tryb gdzie jest już kreska która z kolei pokrywa się z kreską na magnecie.Oto cała filozofia jeszcze raz podkreśle znajdujesz punkt na wałku potem muśisz rozebrac ten (mechanizm na pół i dopiero będziesz miał widoczne punktyi składasz po kolei żeby sie pokrywały tak samo jest z prawej strony i z lewej.Mam nadzieję że pomogłem jakoś w serwisówce jest to pokazane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:38, 13 Lut 2010    Temat postu:

Te punkty mam oki a wał ma być w górnym położeniu dla przedniego cylindra czy tylniego?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Sob 21:23, 13 Lut 2010    Temat postu:

tomasz wloch napisał:
Te punkty mam oki a wał ma być w górnym położeniu dla przedniego cylindra czy tylniego?


Położenie wału korbowego względem wałka wyrównoważającego nie ma znaczenia ponieważ inaczej i tak tego na koncowej kresce pomiedzy magnetem a wałkiem nie ustawisz (ustawiamy tak, żę wypadają na przeciw siebie w najbliższym punkcie o- -o kreska do kreski) a po następnym obrocie wału na następny cylinder wypadają tak samo na przeciw siebie ale już bardziej w odległej od siebie odległosci (-o o-) oczywiscie nie jest to całkowicie w lini pożiomej lecz pod troche większym skosie.

Ogólnie dodając chodzi tu tylko o położenie przeciwagi wału korbowego względem przeciwagi wałka wyrównoważającego po ustawieniu w powyższym opisie , a położenie tłoków nie wchodzi w gre.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez serbi dnia Nie 16:28, 14 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:51, 21 Lut 2010    Temat postu:

Napewno nie ma znaczenia?Według mnie ma i to wielkie bo będziesz miał potem wibrator nie motor temu masz znaki na magnecie i zębatce wałka!Jak by było wszystko jedno to by znaków nie dawali!Magneto ustawiasz na znaczku i za tym idzie wał bo przecież masz klin i się nie da inaczej założyć!Pozdrawiam!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Nie 21:23, 21 Lut 2010    Temat postu:

tomasz wloch napisał:
Napewno nie ma znaczenia?Według mnie ma i to wielkie bo będziesz miał potem wibrator nie motor temu masz znaki na magnecie i zębatce wałka!Jak by było wszystko jedno to by znaków nie dawali!Magneto ustawiasz na znaczku i za tym idzie wał bo przecież masz klin i się nie da inaczej założyć!Pozdrawiam!

No własnie nie oceniasz położenia tłoków bo fabryka już to zrobiła cechę na magnecie które jest mocowane na klin (i tu to położenie tłoków jest już określone) i inaczej go nie założysz na wał.A co do wibracji to 1 pomyłka moze byc jak ktoś nie poskłada punkt do punktu (po prawej i lewej są w tym samym miejscu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
charlie_fins




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:45, 27 Lut 2010    Temat postu:

Witam wszystkich.
Wybaczcie że się wtrącę, ale przeczytałem posty i stwierdziłem że tu znajdę pmoc. Mianowicie pojawił mi się problem z ciśnieniem oleju w silniku. Jak się dostać do pompy? Z której strony i czy trzeba wyjąć silnik z ramy? Proszę o radę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: kamień pomorski

PostWysłany: Sob 20:36, 27 Lut 2010    Temat postu:

Witam. W chwili obecnej też mam problem z silnikiem, a mianowicie coś cykało na zimnym i na ciepłym- rozebrałem silnik i stwierdziłem , że na wale korbowym jest luz poosiowy około 0.40mm (serwisówka podaje 0.16mm) gdy 2 tłok szedł do góry to wał uderzał w lewą połówkę a jak 1 to w prawą -ale problem tkwi w łańcuchu napędowym pompy olejowej 25 ogniw (25H)-jest też zużyty(wyciągnięty) powyżej normy serwisowej- i za CHINY nie mogę go dostać -Proszę o POMOC
W chwili obecnej mogę odpowiedzieć -charlie-fins aby sprawdził na początku czujnik ciśnienia oleju koło rozrusznika .Jeżeli jest dobry to życzę wytrwałości z rozbiurką całego silnika . Pompa olejowa jest w lewej wewnętrznej połówce silnka.Spadek smarowania może być spowodowany wyciągniętym łańcuszkiem -tym co wspomniałem wyżej bardzo poszukiwanym przezemnie- łańcuszek napędza pompę olejową i za pomocą wałka pośredniego pompę wodną.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mariusz dnia Sob 20:41, 27 Lut 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin