Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Stuki na zimnym silniku
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arulek




Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno/Wawa

PostWysłany: Pią 8:53, 05 Mar 2010    Temat postu: Stuki na zimnym silniku

Witam szanowną społeczność (Vulcanową) Very Happy mam pytanko odnośnie mojego Vulcana 750 z 1986 r. mianowicie na zimnym silniku słychać nieregularne metaliczne stuki z lewej strony silnika, które znikają po kilku minutach pracy silnika. Przed kupnem w zeszłym roku jesienią poprzedni właściciel wymienił napinacz z lewej strony i może teraz to rzęzi - czy reguluje się naprężenie napinacza i jeśli tak to w jaki sposób?Myślę,że jest możliwość regulacji napinacza bo jest na nim umiejscowiona jakaś nakrętka ale może się mylę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pią 10:29, 05 Mar 2010    Temat postu:

Witaj
U mnie było podobnie. Na zimnym silniku jak przygazowałem to zaczynało stukać na tylnym cylindrze. Co do regulacji to wydaje mi się że nie da się tego regulować, chyba że przerobisz sobie napinacz na manualny. Wykręcałem napinacz i jest to samo regulator. On dociska do pewnego momentu i już nie cofnie. Jeżeli łańcuch rozciągnie się jeszcze trochę to napinacz wysunie się jeszcze i może wtedy lepiej dociśnie. Ja zastosowałem podkładkę pod górny docisk. Co dało tyle że teraz już nie stuka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arulek




Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno/Wawa

PostWysłany: Śro 15:31, 10 Mar 2010    Temat postu:

sovietbiker pisałeś o zastosowaniu podkładki pod górny docisk.Powiedz czy chodzi o o to aby tą podkładkę włożyć w miejsce między napinaczem a blokiem silnika na zewnątrz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 15:38, 10 Mar 2010    Temat postu:

Nie nie. Podkładkę trzeba włożyć w środek tej śruby w której jest sprężyna. Trzeba dobrać taką podkładkę żeby nie latała jak się ją włoży do środka tej śruby. Powiem że podkładka do śruby 8 jest troszkę za duża, więc albo ją obszlifować albo znaleźć taką aby tam weszła. Najpierw wkładasz podkładkę a potem sprężynę i to wszystko montujesz w silnik. W ten sposób zwiększasz napięcie sprężyny.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arulek




Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno/Wawa

PostWysłany: Śro 15:49, 10 Mar 2010    Temat postu:

Oki kojarzę jak to zrobić , mam tylko jedną wątpliwość mianowicie przy wymontowaniu napinacza i założeniu tej podkładki nie jest potrzebna później jakaś regulacja albo specyficzny sposób ponownego zamontowania? Reasumując na co trzeba uważać aby nie narobić sobie biedy:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
sovietbiker
Administrator



Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:31, 10 Mar 2010    Temat postu:

Nie wiem czy my mówimy o tym samym. Ja mam na myśli górny napinacz czyli nie ten taki wystający na cylindrze tylko taką chromowaną śrubę na głowicy na wysokości otworów na świece zapłonowe. Co do wykręcania tego to nie można niczego zepsuć bo to po prostu taka rurkowa śruba ze sprężyną w środku. Jak wykręcisz to od razu załapiesz o co chodzi z tą podkładką. Co do dolnych napinaczy to nic z nimi nie robiłem bo są to samoregulatory. Można by wymienić sprężyny ale nie wiem gdzie takie dostać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cypis




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 0:03, 11 Mar 2010    Temat postu:

Hej ! Sprężyny do napinaczy kupowałem w USA, kpl. czyli 2 szt. 35 dolarów z przesyłką ok. 5 dni
[link widoczny dla zalogowanych]
adres strony na której wszysko jest, nawet filmik jak składać napinacze
Romek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cypis




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 0:06, 11 Mar 2010    Temat postu:

Hej ! Jeszcze mam fajną stronkę z manualem do vn 750
[link widoczny dla zalogowanych](1/2)
Romek


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arulek




Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno/Wawa

PostWysłany: Czw 13:08, 11 Mar 2010    Temat postu:

Thank's a lot Cypis duze piwko - zaje...ta stronka - jedna i druga rewelka:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cypis




Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tychy

PostWysłany: Czw 22:32, 11 Mar 2010    Temat postu: Napinacze rozrządu vn 750

Hej !!!
Jakby ktoś miał problem z prawidłowym / a nie jest to takie proste / poskładaniem napinaczy rozrządu jest wszystko dość dobrze pokazane na fotkach a nawet jest krótki filmik. Wprawdzie po angielsku ale myślę, że "no problem" jak to mówią / ewentualnie za pomocą Google Translate /
Pozdrawiam
Cypis
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arulek




Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno/Wawa

PostWysłany: Pon 8:42, 22 Mar 2010    Temat postu:

Witam Smile
Wykręciłem górne napinacze , troszki rozciągnąłem sprężyny i podłożyłem podkładki pod te sprężyny i .....stuki ustały jak ręką odjął. Dzięki za sugestie i pomoc Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez arulek dnia Pon 8:43, 22 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Master




Dołączył: 30 Mar 2010
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: by tu wziąść na piwo

PostWysłany: Wto 23:40, 30 Mar 2010    Temat postu:

Panowie po wnikliwej lekturze, dochodzę do wniosku że cały ten zabieg z napinaczami to chyba prosta sprawa.

Mimo to nie jestem mechanikiem, ale sądzę że dam sobie radę, nasuwa mi się tylko jedno pytanie:

Tak po prostu wykręcam te dwa górne napinacze i dalej jadę wg instrukcji z linka podanego przez Cypisa Question
A później składam wszystko do kupy Question
Nie ma po drodze przy ich wyjmowaniu czy wkładaniu żadnych dodatkowych "atrakcji" Question


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tomasz wloch




Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:47, 31 Mar 2010    Temat postu:

jak wykręcasz te górne napinacze to sobie sprawdz jak wygląda gwint w cylindrze i na srubie u mnie było krzywo wkręcone i trochę było kombinacji aby to naprawić!!! Evil or Very Mad

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
serbi




Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wielkopolska

PostWysłany: Śro 21:23, 31 Mar 2010    Temat postu:

witam koledzy u mnie na pierwszym cylindze też są stuki na zimnym silniku jednak nie na górnym napinaczu lecz na dolnym czeka mnie wymiana sprężyny w tym napinaczu może spróbuje w interkarsie zapytac o sprężyne.Jak narażie zamienie napinacz z tylnego cylindra bo jest nowy i będę miał porównanie, dodam że rozrzad jest nowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
arulek




Dołączył: 05 Mar 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Piaseczno/Wawa

PostWysłany: Pią 22:48, 09 Kwi 2010    Temat postu:

Malutkie sprostowanie koledzy na temat podłożenia "podkładki" pod górny napinacz mianowicie aby efekt był miarodajny należy podłożyć NAKRĘTKĘ pod sprężynę (którą oczywiście należy doszlifować na kantach aby weszła w gniazdo PRZED sprężyną) w tym wypadku nakrętka pełni role podkładki pod sprężynę górnego napinacza napinającego ślizg dociskający łańcuszek rozrządu.Przerobiłem to na dwóch garach - działa. Jeśli ktoś chce więcej szczegółów na temat tej operacji służę 600 972 359

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.vn750.fora.pl Strona Główna -> Silnik Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Emule.
Regulamin