Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
harley
Dołączył: 03 Sty 2010
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: Nie 11:59, 17 Sty 2010 Temat postu: wymiana oleju wraz z filtrem |
|
|
SPUSZCZANIE STAREGO OLEJU
1.Zagrzać silnik(najlepiej zmieniać olej po powrocie z trasy)
2.Odkręcić korek wlewu.
3.Podstawić miskę pod silnik.
4.Odkręcić korek spustu oleju znajdujący od spodu silnika.(klucz 14)
5.Odkręcić filtr wstępnego oczyszczania.(Znajduje się po lewej stronie silnika,taka duża śruba na klucz 17).Koniecznie sprawdzić w jakim jest stanie i oczyścić.U mnie był kompletnie zniszczony i musiałem zrobić nowy.)
6.Odkręcić filtr oleju.(należy użyć specjalnego klucza)
7.Czekamy aż cały olej spłynie.
ZALEWANIE SILNIKA ŚWIERZYM OLEJEM
1.Przykręcić korek spustu oleju.
2.Zamontować filtr wstępnego oczyszczania.(według kolejności na zdjęciu)
3.Przykręcić nowy filtr oleju.(filtr przykręcamy wyłącznie ręką,nie używamy do tego żadnych narzędzi i koniecznie trzeba pamiętać o nasmarowaniu olejem gumowej uszczelki znajdującej się na filtrze.)
4.Zalewamy silnik świeżym olejem w ilości około 3-3,5 litra.(ilość oleju kontrolujemy we wzierniku po lewej stronie silnika(ale to oczywiście wszyscy dobrze wiecie),poziom powinien osiągnąć poziom max(z odczytem oleju należy chwilę poczekać aż cały olej spłynie do miski olejowej)
5.Uruchamiamy na chwilę silnik.(wystarczy minuta,w tym czasie olej wypełni nowy filtr i dostanie się do wszystkich zakamarków silnika)
6.Czekamy kilka minut aż cały olej spłynie do miski oleju i odczytujemy poziom.
7.Uzupełniamy olej do poziomu max.i zakręcamy korek wlewu(wejdzie 3,8-3,9 litra oleju,nie wlewajcie od razu czterech litrów,bo wyjdzie ponad poziom maksymalny)
8.Szybka kontrola czy aby nie ma jakiś wycieków i w trasę
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
sovietbiker
Administrator
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 18:42, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Super ! na pewno mi się to przyda jak będę zmieniał olej. Przynajmniej wiem teraz jak. Szkoda że nie miałem wcześniej takiej instrukcji jak zmieniałem płyn w chłodnicy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Maraas
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Januszkowice
|
Wysłany: Nie 23:01, 17 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
Lepiej nie dolewać oleju do maxa, bo może narobić problemów. Wlałem do mojego ok 3.9l i zakleił mi vacuum w gaźniku. lepiej nalać mniej, pojeździć i potem ew dolać, jak poziom zejdzie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
sovietbiker
Administrator
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 10:19, 18 Sty 2010 Temat postu: |
|
|
A czym to zaklejenie się objawia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Brein
Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 21:22, 04 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
dzięki za świetny opis.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
otis
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: Czw 18:23, 06 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
witam
Opis bardzo dobry a ja podłączę sie do tematu bo mam problem.
Za Chiny nie mogę uszczelnić filtra oleju
zawsze jest tam kropla oleju
Czy jest sens rozkręcać te trzy śruby
pod filtrem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomasz wloch
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 12:20, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jak rosi to jest sens moze uszczelka poszła wymień ją i po sprawie!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
otis
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: Pią 19:19, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
a nie wiesz z czego oryginalnie taka uszczelka jest?
ja tam mam jakiś gruby klingielit....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mariusz
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 101
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: kamień pomorski
|
Wysłany: Pią 20:18, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Pod uszczelką są jeszcze 2 oringi - 1 na śrubie na którą nakręcasz filtr , 2 w oczku poniżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
otis
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Łaziska Górne
|
Wysłany: Pią 21:02, 07 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
właśnie myślałem ze tak musi być
a ja mam tylko klingielit i chyba przez to śruby ugniły i miałem problem.
jutro kupię oringi i dam uszczelkę w płynie powinno być git.
zastanawia mnie tylko ta rura do której sie przykręca filtr rusza się
jest jakby luźna w środku silnika nie wiem czy to dobrze...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
tomasz wloch
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:23, 08 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ta rura u mnie terz się rusza jak zdejmiesz tą grubą podkładkę pod filtr tak ma być nie uszczelniaj i nie klej jej bo zmniejszysz przepływ oleju i zniszczysz silnik!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|